loading...

مرجع تخصصی مقالات اطفال

بازدید : 19
شنبه 25 فروردين 1403 زمان : 16:28

آیا از بیماری محاسبه لثه در کودک ها اطلاعی دارید؟ دندان‌های بچه شما هنگام مسواک زدن یا این که نخ دندان کشیدن خون‌ریزی می‌نماید؟ آیا لثه‌های وی متورم و قرمز‌رنگ گردیده‌اند و با لمس یا این که جویدن خوراک درد میگیرند؟ در حالتی که جوابتان مثبت هست، احتمالاً بچه شما به بیماری محاسبه لثه دچار متخصص اطفال شده است. لثه‌های تندرست در موقعیت بی آلایش صورتی‌رنگ می باشند و هنگام مسواک زدن یا این که نخ دندان کشیدن خونریزی نمی کنند. لثه‌ کودکی که بیشتراز یک هفته خون ریزی می‌نماید، آرم‌دهنده بیماری لثه می باشد که بایستی به وسیله دندانپزشک خردسال ها مطالعه و معالجه خواهد شد.

به حساب آوردن یا این که پس‌روی لثه یک بیماری شایع در بین کودک ها ۷ تا ۱۲ سال میباشد که به جهت دلایل مختلفی مانند بهداشت ضعیف دهن و دندان، بیماری‌های مورد‌ای، رژیم غذایی خطا و در بیشتر موارد به جهت عفونت باکتریایی و پلاک روی دندان ساخت می‌گردد. درصورتی‌که علائم بررسی لثه (که به‌دنبال به‌طور کامل تحقیق میکنیم) را در بچه خویش مشاهده کردید با دندانپزشک مشورت کردن کنید تا در شکل ضرورت، نرم‌افزار درمانی قابل قبولی را در لحاظ بگیرد.

استیناف لثه در کودکان چیست؟
بیماری تفحص لثه یک بیماری عفونی می باشد که به بافت قابل انعطاف لثه، دندان و استخوان‌های نگه‌دارای آنان حمله می‌نماید. کلیه، برای مثال کودکان خردسال، در دهن خویش باکتری دارا‌هستند. این باکتری با ذرات طعام، بزاق و مخاط مخلوط میگردد و لایه رنگی به اسم پلاک را تشکیل می دهد. پلاک یک لایه باکتری چسبنده است که روی دندان‌ها و در امتداد خط لثه ایجاد کرد میگردد. محاسبه یا این که پسروی لثه یکی بیماری‌های شایع دهن و دندان است که در تاثیر تجمع بیشتراز حد پلاک تشکیل داد می‌گردد.

بازرسی لثه بیشتر در دندان‌های زیر و جلویی به چشم میخورد و در صورتی با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزمره از در بین نرود، سمومی ایجاد کرد می‌نماید که بافت لثه را تحریک می‌نماید و سبب ساز قرمزی، پف کردن لثه و خون ریزی می گردد. خردسال ها و نوجوان ها در معرض طیف کبیر‌ای از عفونت‌های لثه قرار دارند. با دقت به اینکه بیشتر کودک ها در سن ۷ سالگی افتادن دندان شیری را تجارب می‌نمایند، ممکن میباشد التهاب آن با تورم احتساب لثه نادرست گرفته شود.

از آنجایی که تشخیص زودهنگام به معالجه توفیق‌آمیز کمک متعددی می‌نماید، عالی میباشد که خردسال ها معاینه دندان و لثه را تحت عنوان بخشی از ویزیت روتین دندانپزشکی خویش اخذ نمایند. خوشبختانه، التهاب لثه قابل‌بازگشت می باشد و بعید میباشد که‌این نوع از بیماری لثه در خردسال ها در شکل معالجه بوسیله دندانپزشک اطفال به زخم مستمر سبب ساز خواهد شد.

شما می توانید برای رابطه با دندانپزشک از روش وبسایت فرمایید. در ضمن سیستم انتخاب وقت حضوری قابلیت مشورت کردن آنلاین و تلفنی وجود دارد.

سرویس ها دندانپزشکی

با شایسته ترین چگونگی از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمتمشاهده تمامی
در حالتی که پلاک دندان با مسواک زدن منظم، نخ دندان و پاک کردن حرفه ای دندان پاک نشود، میتواند منجر به عفونت لثه در نوپا خواهد شد.

علائم رسیدگی لثه در کودکان
بیماری به حساب آوردن لثه طیف متفاوتی از خفیف تا شدید دارااست. اکثر کودکان در گیر به بیماری لثه دارنده خفیف‌ترین صورت به اسم ژنژیویت میباشند که منجر قرمزی، تورم و درد لثه‌ها می‌گردد و مورد ها توسعه یافته‌خیس بیماری لثه در کودک ها شایع وجود ندارد. مجموعاَ، بیماری لثه دردناک وجود ندارد و ممکن میباشد فرزند شما نداند که آیا به آن دچار است یا این که نه. فهرستی از شایع‌ترین علائم بیماری تحقیق لثه در خردسال ها عبارتند از:

لثه‌های قرمز‌رنگ، متورم، پف‌کرده و دردناک
خون‌ریزی هنگام مسواک زدن یا این که نخ دندان کشیدن
دندان‌های لق که مسافت آنها با لثه بیشتر از حد طبیعی میباشد.
بوی بد دهن که از میان نمی‌رود (پلاک دربردارنده میلیون‌ها باکتری است که مواد زائد بدبو ایجاد کرد می‌نمایند.).
پلشت دربین دندان و لثه
درد لثه که از فی مابین نمی‌رود.
دندان‌درد یا این که آلرژی به غذاها و آبمیوه‌های سرد یا این که گرم

لثه‌های قرمز رنگ، متورم، پف‌کرده و دردناک از علائم رسیدگی لثه در کودکان می‌باشند.
برای پژوهش علائم تحقیق لثه خردسال ها به کدام دکتر معالج مراجعه کنیم؟
ارائه‌دهنده حفظ‌های بهداشتی کودک شمارا برای استیناف و حفظ به دندانپزشک ارجاع میدهند. دندانپزشک نوپا می‌تواند بیماری لثه را با گستردن‌اینک بدون نقص و معاینه دندان‌ها و لثه کودک تشخیص دهد. ممکن هست کودک شما برای تفحص بیشتر نیز به عکس‌برداری با اشعه ایکس نیاز داشته باشد. شما میتوانید برای رابطه با پزشک معالج دندانپزشک از روش تارنما مبادرت کنید. در ضمن سیستم تعیین وقت حضوری قابلیت مشاوره تلفنی با دندانپزشک وجود دارااست.

آیا فرزندت علائمی مثل خون‌ریزی لثه داره؟

برای اعتقاد همین هم اکنون از دندانپزشک مشورت کردن بگیر.

مشورت آنلاین پزشک دندانپزشکدکتر دندانپزشک

انگیزه بروز بیماری محاسبه لثه در کودک ها چیست؟
دلایل متعددی وجود دارا‌هستند که می‌توانند منشأ رسیدگی لثه در بچه باشند. بیشتر کارداران با تغییرات خاص در مدل معاش قابل پیشگیری هستند. علل بسیار شایع ژنژیویت در خردسالان عبارتند از:

سن: خطر ابتلا به پسروی لثه با افزایش سن ارتقاء می یابد.
سوابق خانوادگی: کودکانی که والدینشان به بیماری لثه در گیر بودند، درصد ابتلای بیشتری دارا هستند.
بهداشت ضعیف دهن: بی‌توجهی به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن قادر است منجر به التهاب لثه گردد.
دهن کم آب: ساخت‌و‌ساز معدود و کمبود شدید بزاق باعث خشکی دهن، ارتقا پوسیدگی دندان، رسوب پلاک و بیماری لثه می گردد.
ساخت پلاک: تجمع باکتری‌ها در خط لثه در حین بر‌دوران پلاک را ایجاد می‌نماید و در شرایطی‌که معالجه نشود، منجر تحریک و التهاب لثه می‌گردد.
تغییرات هورمونی: مانند بلوغ و قاعدگی در نوجوان ها، قادر است لثه‌ها را ذیل تأثیر قرار دهد و سبب التهاب و آلرژی شود.
استعمال از تنباکو: تنباکو ادله اصلی بیماری لثه است. نوجوانانی که سیگار می‌کشند، هفت موازی بیشتر از کسانی که سیگار نمی‌کشند، به این بیماری دچار می شوند.
فشار کم عقل: استرس مداوم با تضعیف سیستم ایمنی منجر ارتقاء التهاب می شود.
تغذیه ضعیف: تغذیه نامناسب با کمبود ویتامین، جنگ با عفونت‌ها، رویش طبیعی و ترمیم مجموع بافت‌های تن را مشقت بار می‌نماید. همینطور در کودکی که اغلب غذاها و نوشیدنی‌های شیرین مصرف می‌نماید، پلاک تولید میشود.
بقیه شرایط بهداشتی: اگر نوپا شما دیابت یا این که بیماری‌های سیستمیک دیگر داراست، خطر ابتلا به بیماری لثه بیشتر میباشد.
به گزارش سایت wearebitesize در زمینه ی انگیزه احتساب لثه در خردسالان:

بعضی از داروها می‌توانند سبب ساز به پرورش غیرطبیعی بافت لثه شوند که خطر ابتلا به بیماری لثه را در کودک ها افزایش می دهند.

انگیزه احتساب لثه نوزاد
در حالت کلی بررسی لثه در نوزادان کم است و دندان درآوردن یکی از شایع‌ترین علل تورم لثه طفل میباشد. اگر تورم لثه بچه کودک فقط به چندین حوزه‌ از دهن وی محصور می‌گردد و به حیث می رسد دندان وی در موقتا خارج وارد شدن میباشد، احتمالاً انگیزه این نقص‌ همین میباشد.

تورم لثه، آلرژی و التهاب ناشی از دندان درآوردن طبیعی می باشد و مکان نگرانی وجود ندارد. مطمئن گردید که هنوز دندان‌ها و لثه‌های کودکتان را به‌درستی مسواک می‌زنید تا از تجمع باکتری‌ها جلوگیری فرمائید. با رویش دندان، تورم لثه نوزاد متوقف میشود. فقط درصورتی‌که نوباوه شما هنگام دندان درآوردن تب کرد، می بایست با پزشک معالج تماس حاصل نمایید.

شیوه تشخیص پسروی لثه در نوباوه
بعضا موردها خطر ابتلا به بیماری مطالعه لثه در کودکان را مشخص و معلوم می‌نمایند. مشتمل بر بهداشت ضعیف دهن و دندان، رژیم غذایی ضعیف و کمبود ویتامین‌ها و مواد پرخاصیت، تنفس با دهن مخصوصاً در زمان خواب که منجر کم آبی شدید دهن و لثه میگردد، بیماری‌های خویش ایمنی و سیستمیک، دیابت، تغییرات هورمونی در تن (مانند زمان بلوغ برای نوجوان ها)، فشار دادن یا این که ساییدن مکرر دندان‌ها و پرورش بیش‌ازحد لثه‌ها می باشند. پزشک معالج در خصوص تمامی این عوامل از شما پرسش می‌نماید تا انگیزه نظارت لثه نوباوه مشخص و معلوم خواهد شد.

معالجه بیماری محاسبه لثه در خردسالان
معالجه بیماری پسروی لثه در کودک ها به علائم، سن، شدت و سلامت همگانی طفل شما بستگی دارااست. در صورتی بیماری معالجه نشود، ممکن می باشد استخوان تحت و اطراف دندان را از میان چیره شود و لثه دیگر نمی‌تواند دندان‌ها را در مکان خویش نگه دارد.

معالجه پژوهش لثه ممکن میباشد مشمول هر کدام یا این که ترکیبی از این مفاد باشد:

نگهداری و معالجه در منزل: بچه شما با رعایت موردها بهداشتی روزمره میتواند با خفیف‌ترین صورت بیماری لثه (التهاب لثه) پیکار نماید.
نظافت کردن عمیق یا این که روت پلنینگ: این‌شیوه برای حذف جرم و باکتری‌های مانده ذیل لثه به کار گیری می‌شود. درحالی‌که جرم‌گیری به تمیز کردن سطح دندان و مسافت دربین آنان تمرکز می‌نماید. در روت پلنینگ با تزریق بی‌حسی به حذف پلاک و جرم پایین لثه و بافت عفونی در فرایند نخستین بیماری پرداخته می گردد. همینطور میتواند سطح های زخم‌چشم ریشه دندان‌ها را صاف نماید تا لثه‌ها مجدد به دندان بچسبند.
دارو درمانی: داروی آنتی‌بیوتیک ممکن می باشد به‌شکل تزریقی یا این که ژل، در پاکت خالی دندان در لثه نهاده شود.
۱. جراحی محاسبه لثه نوپا
هنگامی‌که بیماری لثه توسعه یافته باشد، سبب عفونت و خون ریزی لثه می گردد. نواحی عفونی زیر لثه بایستی منزه شوند. همینطور ممکن است بافت‌ها تغییر‌و تحول صورت داده باشند که در‌این‌موقعیت‌ باید جایگزین شوند. در جراحی، با از بین بردن تارتار انباشته‌گردیده و حذف عمقی پلاک‌های دندان، پسروی لثه نوپا معالجه می‌شود.

در کودکانی که تبارک شدن بافت لثه تعادل در میان ارتفاع دندان و طول خط لثه را به هم میزند و منجر ساخت لبخند ناهموار میشود، از طریق ژنژیوکتومی برای برداشتن بافت مازاد و بازسازی خط لثه و جلوگیری از توده شدن پلاک دندان استعمال می شود. در‌حالتی که قصد جاری ساختن لمینت دندان برای کودک ها را دارید، پیش از آن مطلقا باید از تندرست دهن و دندان کودکتان مطمئن گردید.


از طریق ژنژیوکتومی برای برداشتن بافت مازاد و مرمت خط لثه و پرهیز از توده شدن پلاک دندان استفاده می شود.
۲. معالجه خانگی بررسی لثه در خردسالان
خوشبختانه، عقب‌نشینی لثه در کودکان را می‌قدرت به‌راحتی در منزل معالجه کرد، اما کدام معالجه‌های خانگی عالی کار می‌نمایند؟

۱. شستشو با آب نمک: آب نمک خواص ضدعفونی‌کنندگی دارااست و قادر است به بهبودی التهاب یاری دهد. پژوهش ها علامت داده‌اند که شستشوی دهن با محلول آب نمک می‌تواند التهاب لثه را التیام دهد.

۲. ژل زردچوبه: زردچوبه در بسیاری از معالجه‌های خانگی استعمال می‌گردد. چون دارنده خاصیت ضدالتهابی و ضد قارچی است. ژل دربردارنده زردچوبه قادر است به دوری از پلاک و التهاب لثه یاری دهد. برای به کار گیری از زردچوبه در معالجه ورم لثه، زردچوبه را روی لثه بمالید و ۱۰ دقیقه بگذارید و آنگاه شستشو دهید.

آیا از بیماری محاسبه لثه در کودک ها اطلاعی دارید؟ دندان‌های بچه شما هنگام مسواک زدن یا این که نخ دندان کشیدن خون‌ریزی می‌نماید؟ آیا لثه‌های وی متورم و قرمز‌رنگ گردیده‌اند و با لمس یا این که جویدن خوراک درد میگیرند؟ در حالتی که جوابتان مثبت هست، احتمالاً بچه شما به بیماری محاسبه لثه دچار متخصص اطفال شده است. لثه‌های تندرست در موقعیت بی آلایش صورتی‌رنگ می باشند و هنگام مسواک زدن یا این که نخ دندان کشیدن خونریزی نمی کنند. لثه‌ کودکی که بیشتراز یک هفته خون ریزی می‌نماید، آرم‌دهنده بیماری لثه می باشد که بایستی به وسیله دندانپزشک خردسال ها مطالعه و معالجه خواهد شد.

به حساب آوردن یا این که پس‌روی لثه یک بیماری شایع در بین کودک ها ۷ تا ۱۲ سال میباشد که به جهت دلایل مختلفی مانند بهداشت ضعیف دهن و دندان، بیماری‌های مورد‌ای، رژیم غذایی خطا و در بیشتر موارد به جهت عفونت باکتریایی و پلاک روی دندان ساخت می‌گردد. درصورتی‌که علائم بررسی لثه (که به‌دنبال به‌طور کامل تحقیق میکنیم) را در بچه خویش مشاهده کردید با دندانپزشک مشورت کردن کنید تا در شکل ضرورت، نرم‌افزار درمانی قابل قبولی را در لحاظ بگیرد.

استیناف لثه در کودکان چیست؟
بیماری تفحص لثه یک بیماری عفونی می باشد که به بافت قابل انعطاف لثه، دندان و استخوان‌های نگه‌دارای آنان حمله می‌نماید. کلیه، برای مثال کودکان خردسال، در دهن خویش باکتری دارا‌هستند. این باکتری با ذرات طعام، بزاق و مخاط مخلوط میگردد و لایه رنگی به اسم پلاک را تشکیل می دهد. پلاک یک لایه باکتری چسبنده است که روی دندان‌ها و در امتداد خط لثه ایجاد کرد میگردد. محاسبه یا این که پسروی لثه یکی بیماری‌های شایع دهن و دندان است که در تاثیر تجمع بیشتراز حد پلاک تشکیل داد می‌گردد.

بازرسی لثه بیشتر در دندان‌های زیر و جلویی به چشم میخورد و در صورتی با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزمره از در بین نرود، سمومی ایجاد کرد می‌نماید که بافت لثه را تحریک می‌نماید و سبب ساز قرمزی، پف کردن لثه و خون ریزی می گردد. خردسال ها و نوجوان ها در معرض طیف کبیر‌ای از عفونت‌های لثه قرار دارند. با دقت به اینکه بیشتر کودک ها در سن ۷ سالگی افتادن دندان شیری را تجارب می‌نمایند، ممکن میباشد التهاب آن با تورم احتساب لثه نادرست گرفته شود.

از آنجایی که تشخیص زودهنگام به معالجه توفیق‌آمیز کمک متعددی می‌نماید، عالی میباشد که خردسال ها معاینه دندان و لثه را تحت عنوان بخشی از ویزیت روتین دندانپزشکی خویش اخذ نمایند. خوشبختانه، التهاب لثه قابل‌بازگشت می باشد و بعید میباشد که‌این نوع از بیماری لثه در خردسال ها در شکل معالجه بوسیله دندانپزشک اطفال به زخم مستمر سبب ساز خواهد شد.

شما می توانید برای رابطه با دندانپزشک از روش وبسایت فرمایید. در ضمن سیستم انتخاب وقت حضوری قابلیت مشورت کردن آنلاین و تلفنی وجود دارد.

سرویس ها دندانپزشکی

با شایسته ترین چگونگی از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمتمشاهده تمامی
در حالتی که پلاک دندان با مسواک زدن منظم، نخ دندان و پاک کردن حرفه ای دندان پاک نشود، میتواند منجر به عفونت لثه در نوپا خواهد شد.

علائم رسیدگی لثه در کودکان
بیماری به حساب آوردن لثه طیف متفاوتی از خفیف تا شدید دارااست. اکثر کودکان در گیر به بیماری لثه دارنده خفیف‌ترین صورت به اسم ژنژیویت میباشند که منجر قرمزی، تورم و درد لثه‌ها می‌گردد و مورد ها توسعه یافته‌خیس بیماری لثه در کودک ها شایع وجود ندارد. مجموعاَ، بیماری لثه دردناک وجود ندارد و ممکن میباشد فرزند شما نداند که آیا به آن دچار است یا این که نه. فهرستی از شایع‌ترین علائم بیماری تحقیق لثه در خردسال ها عبارتند از:

لثه‌های قرمز‌رنگ، متورم، پف‌کرده و دردناک
خون‌ریزی هنگام مسواک زدن یا این که نخ دندان کشیدن
دندان‌های لق که مسافت آنها با لثه بیشتر از حد طبیعی میباشد.
بوی بد دهن که از میان نمی‌رود (پلاک دربردارنده میلیون‌ها باکتری است که مواد زائد بدبو ایجاد کرد می‌نمایند.).
پلشت دربین دندان و لثه
درد لثه که از فی مابین نمی‌رود.
دندان‌درد یا این که آلرژی به غذاها و آبمیوه‌های سرد یا این که گرم

لثه‌های قرمز رنگ، متورم، پف‌کرده و دردناک از علائم رسیدگی لثه در کودکان می‌باشند.
برای پژوهش علائم تحقیق لثه خردسال ها به کدام دکتر معالج مراجعه کنیم؟
ارائه‌دهنده حفظ‌های بهداشتی کودک شمارا برای استیناف و حفظ به دندانپزشک ارجاع میدهند. دندانپزشک نوپا می‌تواند بیماری لثه را با گستردن‌اینک بدون نقص و معاینه دندان‌ها و لثه کودک تشخیص دهد. ممکن هست کودک شما برای تفحص بیشتر نیز به عکس‌برداری با اشعه ایکس نیاز داشته باشد. شما میتوانید برای رابطه با پزشک معالج دندانپزشک از روش تارنما مبادرت کنید. در ضمن سیستم تعیین وقت حضوری قابلیت مشاوره تلفنی با دندانپزشک وجود دارااست.

آیا فرزندت علائمی مثل خون‌ریزی لثه داره؟

برای اعتقاد همین هم اکنون از دندانپزشک مشورت کردن بگیر.

مشورت آنلاین پزشک دندانپزشکدکتر دندانپزشک

انگیزه بروز بیماری محاسبه لثه در کودک ها چیست؟
دلایل متعددی وجود دارا‌هستند که می‌توانند منشأ رسیدگی لثه در بچه باشند. بیشتر کارداران با تغییرات خاص در مدل معاش قابل پیشگیری هستند. علل بسیار شایع ژنژیویت در خردسالان عبارتند از:

سن: خطر ابتلا به پسروی لثه با افزایش سن ارتقاء می یابد.
سوابق خانوادگی: کودکانی که والدینشان به بیماری لثه در گیر بودند، درصد ابتلای بیشتری دارا هستند.
بهداشت ضعیف دهن: بی‌توجهی به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن قادر است منجر به التهاب لثه گردد.
دهن کم آب: ساخت‌و‌ساز معدود و کمبود شدید بزاق باعث خشکی دهن، ارتقا پوسیدگی دندان، رسوب پلاک و بیماری لثه می گردد.
ساخت پلاک: تجمع باکتری‌ها در خط لثه در حین بر‌دوران پلاک را ایجاد می‌نماید و در شرایطی‌که معالجه نشود، منجر تحریک و التهاب لثه می‌گردد.
تغییرات هورمونی: مانند بلوغ و قاعدگی در نوجوان ها، قادر است لثه‌ها را ذیل تأثیر قرار دهد و سبب التهاب و آلرژی شود.
استعمال از تنباکو: تنباکو ادله اصلی بیماری لثه است. نوجوانانی که سیگار می‌کشند، هفت موازی بیشتر از کسانی که سیگار نمی‌کشند، به این بیماری دچار می شوند.
فشار کم عقل: استرس مداوم با تضعیف سیستم ایمنی منجر ارتقاء التهاب می شود.
تغذیه ضعیف: تغذیه نامناسب با کمبود ویتامین، جنگ با عفونت‌ها، رویش طبیعی و ترمیم مجموع بافت‌های تن را مشقت بار می‌نماید. همینطور در کودکی که اغلب غذاها و نوشیدنی‌های شیرین مصرف می‌نماید، پلاک تولید میشود.
بقیه شرایط بهداشتی: اگر نوپا شما دیابت یا این که بیماری‌های سیستمیک دیگر داراست، خطر ابتلا به بیماری لثه بیشتر میباشد.
به گزارش سایت wearebitesize در زمینه ی انگیزه احتساب لثه در خردسالان:

بعضی از داروها می‌توانند سبب ساز به پرورش غیرطبیعی بافت لثه شوند که خطر ابتلا به بیماری لثه را در کودک ها افزایش می دهند.

انگیزه احتساب لثه نوزاد
در حالت کلی بررسی لثه در نوزادان کم است و دندان درآوردن یکی از شایع‌ترین علل تورم لثه طفل میباشد. اگر تورم لثه بچه کودک فقط به چندین حوزه‌ از دهن وی محصور می‌گردد و به حیث می رسد دندان وی در موقتا خارج وارد شدن میباشد، احتمالاً انگیزه این نقص‌ همین میباشد.

تورم لثه، آلرژی و التهاب ناشی از دندان درآوردن طبیعی می باشد و مکان نگرانی وجود ندارد. مطمئن گردید که هنوز دندان‌ها و لثه‌های کودکتان را به‌درستی مسواک می‌زنید تا از تجمع باکتری‌ها جلوگیری فرمائید. با رویش دندان، تورم لثه نوزاد متوقف میشود. فقط درصورتی‌که نوباوه شما هنگام دندان درآوردن تب کرد، می بایست با پزشک معالج تماس حاصل نمایید.

شیوه تشخیص پسروی لثه در نوباوه
بعضا موردها خطر ابتلا به بیماری مطالعه لثه در کودکان را مشخص و معلوم می‌نمایند. مشتمل بر بهداشت ضعیف دهن و دندان، رژیم غذایی ضعیف و کمبود ویتامین‌ها و مواد پرخاصیت، تنفس با دهن مخصوصاً در زمان خواب که منجر کم آبی شدید دهن و لثه میگردد، بیماری‌های خویش ایمنی و سیستمیک، دیابت، تغییرات هورمونی در تن (مانند زمان بلوغ برای نوجوان ها)، فشار دادن یا این که ساییدن مکرر دندان‌ها و پرورش بیش‌ازحد لثه‌ها می باشند. پزشک معالج در خصوص تمامی این عوامل از شما پرسش می‌نماید تا انگیزه نظارت لثه نوباوه مشخص و معلوم خواهد شد.

معالجه بیماری محاسبه لثه در خردسالان
معالجه بیماری پسروی لثه در کودک ها به علائم، سن، شدت و سلامت همگانی طفل شما بستگی دارااست. در صورتی بیماری معالجه نشود، ممکن می باشد استخوان تحت و اطراف دندان را از میان چیره شود و لثه دیگر نمی‌تواند دندان‌ها را در مکان خویش نگه دارد.

معالجه پژوهش لثه ممکن میباشد مشمول هر کدام یا این که ترکیبی از این مفاد باشد:

نگهداری و معالجه در منزل: بچه شما با رعایت موردها بهداشتی روزمره میتواند با خفیف‌ترین صورت بیماری لثه (التهاب لثه) پیکار نماید.
نظافت کردن عمیق یا این که روت پلنینگ: این‌شیوه برای حذف جرم و باکتری‌های مانده ذیل لثه به کار گیری می‌شود. درحالی‌که جرم‌گیری به تمیز کردن سطح دندان و مسافت دربین آنان تمرکز می‌نماید. در روت پلنینگ با تزریق بی‌حسی به حذف پلاک و جرم پایین لثه و بافت عفونی در فرایند نخستین بیماری پرداخته می گردد. همینطور میتواند سطح های زخم‌چشم ریشه دندان‌ها را صاف نماید تا لثه‌ها مجدد به دندان بچسبند.
دارو درمانی: داروی آنتی‌بیوتیک ممکن می باشد به‌شکل تزریقی یا این که ژل، در پاکت خالی دندان در لثه نهاده شود.
۱. جراحی محاسبه لثه نوپا
هنگامی‌که بیماری لثه توسعه یافته باشد، سبب عفونت و خون ریزی لثه می گردد. نواحی عفونی زیر لثه بایستی منزه شوند. همینطور ممکن است بافت‌ها تغییر‌و تحول صورت داده باشند که در‌این‌موقعیت‌ باید جایگزین شوند. در جراحی، با از بین بردن تارتار انباشته‌گردیده و حذف عمقی پلاک‌های دندان، پسروی لثه نوپا معالجه می‌شود.

در کودکانی که تبارک شدن بافت لثه تعادل در میان ارتفاع دندان و طول خط لثه را به هم میزند و منجر ساخت لبخند ناهموار میشود، از طریق ژنژیوکتومی برای برداشتن بافت مازاد و بازسازی خط لثه و جلوگیری از توده شدن پلاک دندان استعمال می شود. در‌حالتی که قصد جاری ساختن لمینت دندان برای کودک ها را دارید، پیش از آن مطلقا باید از تندرست دهن و دندان کودکتان مطمئن گردید.


از طریق ژنژیوکتومی برای برداشتن بافت مازاد و مرمت خط لثه و پرهیز از توده شدن پلاک دندان استفاده می شود.
۲. معالجه خانگی بررسی لثه در خردسالان
خوشبختانه، عقب‌نشینی لثه در کودکان را می‌قدرت به‌راحتی در منزل معالجه کرد، اما کدام معالجه‌های خانگی عالی کار می‌نمایند؟

۱. شستشو با آب نمک: آب نمک خواص ضدعفونی‌کنندگی دارااست و قادر است به بهبودی التهاب یاری دهد. پژوهش ها علامت داده‌اند که شستشوی دهن با محلول آب نمک می‌تواند التهاب لثه را التیام دهد.

۲. ژل زردچوبه: زردچوبه در بسیاری از معالجه‌های خانگی استعمال می‌گردد. چون دارنده خاصیت ضدالتهابی و ضد قارچی است. ژل دربردارنده زردچوبه قادر است به دوری از پلاک و التهاب لثه یاری دهد. برای به کار گیری از زردچوبه در معالجه ورم لثه، زردچوبه را روی لثه بمالید و ۱۰ دقیقه بگذارید و آنگاه شستشو دهید.

برچسب ها متخصص اطفال ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 86
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 255
  • بازدید ماه : 251
  • بازدید سال : 1353
  • بازدید کلی : 1953
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی